Pomoc adwokata jest niezbędna już od pierwszych czynności postępowania karnego, w trakcie przesłuchania podejrzanego, zatrzymania i decydowania o zastosowaniu środków zapobiegawczych (m. in. tymczasowe aresztowanie, poręczenie majątkowe, zakaz zbliżania się). Dzięki profesjonalnemu wsparciu, adwokat zaplanuje linię obrony, powoła nowe dowody na korzyść oskarżonego i dopilnuje, aby w procesie sądowym nie pominięto żadnego z nich.
Warunkowe umorzenie postępowania, nadzwyczajne złagodzenie kary, dobrowolne poddanie karze czy zawieszenie wykonania kary – prawo karne przewiduje wiele instytucji, które mogą mieć wpływ na kształt wyroku i wymiar kary. Bez znajomości przepisów niezwykle trudno jest bronić swojej niewinności i dochodzić praw. Pomoc adwokata w sprawie karnej polega również na uczestniczeniu w przesłuchaniach świadków, składaniu zastrzeżeń do opinii biegłych i formułowaniu środków odwoławczych, w przypadku niekorzystnych orzeczeń sądu.
Obrona oskarżonych
Najważniejszym zadaniem adwokata jest przygotowanie prawidłowej linii obrony, opartej na wnikliwie przeanalizowanym materiale dowodowym i rzeczowych argumentach. Co istotne oskarżony chroniony jest tajemnicą obrończą ustawowo zagwarantowaną, która stanowi fundament wykonywania zawodu adwokata i dzięki której bezpieczne pozostaną przekazywane adwokatowi poufne informacje od Klienta.
Pomoc pokrzywdzonym
Pokrzywdzony ma prawo czynnego udziału w toczącym się postępowaniu i współdecydowania o jego przebiegu. W przypadku wniesienia aktu oskarżenia, dodatkowo pokrzywdzony może wstąpić w prawa oskarżyciela posiłkowego i uzyskać prawa strony przed sądem. Zostanie oskarżycielem posiłkowym może być bardzo istotne w dochodzeniu praw pokrzywdzonego, gdzie w szczególności oskarżyciel posiłkowy może ustanowić pełnomocnika w postaci adwokata który wesprze oskarżyciela posiłkowego.
Kancelaria przy prowadzonych sprawach oferuje:
1. doświadczenie i pomoc w prowadzeniu spraw na etapie postępowania przygotowawczego (przedsądowego) oraz na etapie postępowania sądowego;
2. rzetelność na każdym etapie prowadzenia sprawy,
3. kierowaniem się na co dzień zasadą dobra Klienta.